Peking - treinreis - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Maarten en Leonie .. - WaarBenJij.nu Peking - treinreis - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Maarten en Leonie .. - WaarBenJij.nu

Peking - treinreis

Door: Maarten en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Leonie

11 September 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hoi allemaal,

Na een aantal dagen reizen zijn we gisteren veilig en wel aangekomen in Ulaanbaatar!
De vliegreis naar Peking verliep voor ons gevoel supersnel. Daar nog lekker een keer MacDonalds gegeten voordat we schapen en geitenvlees moeten eten...jum. Het is trouwens een stuk rustiger in Peking, door de halvering van de auto's op de wegen ivm de Olympische Spelen. Tot onze grote verbazing kregen we zuurstof binnen en zweetten we geen liters tegelijk ;-)

Na een nachtje in een hotel zijn we de 31 uur durende treinreis aangegaan. We waren net 5 minuten op tijd voor de trein...stressen!! Maar gelukkig toch gehaald! In de trein kwamen we erachter dat onze camera, na jaren trouwe dienst, zijn laatste foto heeft geschoten..snik. Zal je altijd zien dat dat pas op reis gebeurt. Gelukkig konden we Corries (directeur Asian Foundation a.k.a. tante van Maarten; reisde met ons mee) camera gebruiken en toch wat foto's klikken. Hier gaan we dus even op zoek naar een nieuwe..

Na bij de grens van China-Mongolie aan te zijn gekomen hebben we 4 uur stilgestaan voor de controles en het verwisselen van de wielen: in Mongolie ligt namelijk een andere maat rails. Een belevenis op zich, vooral als je die 4 uur niet naar de wc mag!

De volgende dag zijn we op tijd gearriveerd en opgehaald door de chauffeur van Asian Fd. Leuk om al die Mongoolse gezichten weer te zien!
De kinderen hebben we nog niet gezien, maar dat zal ook gauw gebeuren. Misschien vandaag.

We houden jullie op de hoogte!!
Maarten & Leonie.

• 11 September 2008 - 12:57

Prescilla:

Hi Maarten en Leonie,

Beter dat jullie veilig zijn aangekomen! Nu kan het avontuur beginnen:-). Veel plezeier alvast! En ik ga jullie belevenissen volgen.

X Prescilla

Ps. Leo, de persoonlijke dingetjes zet ik snel op de e-mail.

• 11 September 2008 - 14:28

Hans Neuteboom:

Prachtig, sterkte en God's zegen met je werk!

• 14 September 2008 - 15:24

Frank:

Hey Leonie en Maarten!

Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen in Ulaanbaatar! Nu ff lekker genieten van de leuke dingetjes en dan goed werk doen :D
    Hier gaat ook alles goed in jullie huisje. Ik vermaakt me er prima in :)
    Nou ik zal jullie binnekort nog even mailen op jullie persoonlijke mail.

Veel plezier daar en geniet er van!

Groetjes,

Frank

ps: Zouden jullie mij ff op me persoonlijke mail willen mailen, want ik heb dus eigenlijk helemaal niet jullie persoonlijke mail. Zijn we vergeten denk ik.

• 22 September 2008 - 12:13

Liedewij:

Ben jaloers op jullie, zou ook wel ff langs willen komen. Heerlijk daar, mis Mongolie wel hoor. Maarja druk met school en werk, dus dit jaar zit het er niet in. Veel plezier daar, geen tante corrie en otgongerel een dikke kus.